Kilo kaybı ilaçları restoran satışlarını etkileyebilir mi? UBS değerlendiriyor
Investing.com — UBS analistlerine göre, popüler kilo kaybı ilaçlarının artan kullanımı birçok restoran markasının satışlarını düşürebilir.
Dennis Geiger dahil analistler, bankanın bu yıl başlarında yaptığı bir ankete atıfta bulunarak şöyle dedi: “Tüketiciler, GLP-1 agonistleri olarak bilinen ilaçları kullanırken günlük kalori alımlarını azaltma eğilimindedir. Bu ilaçlar, iştahı bastırarak ve insanların yemek yerken daha hızlı doymasını sağlayarak kilo vermelerine yardımcı olmayı amaçlıyor.”
Analistler şunları yazdı: “Muhtemelen hala erken aşamalarda olsa da, GLP-1 ilaçlarının artan kullanımının birçok restoran markası için satış engeli oluşturabileceğine inanıyoruz. Bu durum özellikle daha az sağlıklı kabul edilen veya kahvaltıdan daha yüksek satış karması olan markaları etkileyebilir. Ayrıca, tüketici yeme davranışındaki değişiklikler, restoranların sağlıklı gıda talebine uygun menü sunumlarını değiştirmesine neden olabilir.”
500 katılımcı arasında yapılan anket, GLP-1 ilaçlarını kullanırken katılımcıların yüzde 40’ının yeme alışkanlıklarını değiştirdiğini gösterdi.
Aynı zamanda, neredeyse yarısı kalori alımını azalttı. Bu katılımcıların yaklaşık yüzde 40’ı 251-500 kalori, yaklaşık yüzde 25’i ise 501-800 kalori kesti.
UBS, yüzde 50’den fazlasının daha küçük porsiyonlar yediğini, bazılarının ise öğünleri tamamen atladığını söyledi. Bu öğünler arasında, yüzde 30’u kahvaltıyı, yüzde 20’si öğle yemeğini ve yüzde 10’u akşam yemeğini atladıklarını belirtti.
Restoran sektörü için kritik olan nokta, üçte ikisinden fazlasının daha az fast food yediğini söylemesi. Analistler, GLP-1 kullanımı büyümeye devam ederse bunun hızlı servis yemek seçenekleri için “dikkat çekici bir engel” olduğunu belirtti. UBS analistleri bu segmentte belirli şirketlerden bahsetmedi.
Analistler şunları söyledi: “Hızlı servis restoranları ve gündelik yemek markaları genellikle kendilerini obez olarak gören veya kilo vermeye çalışan tüketicilere daha fazla maruz kalırken, hızlı gündelik markalar bu tüketici grubuna daha az maruz kalıyor.”
Fast food dışında, dondurma ve çikolata gibi kategoriler de tüketimde daha büyük düşüşler yaşadı. Bu durum “tatlı karmasında baskılar” olabileceğini gösteriyor.
Başlangıçta diyabet tedavisi için oluşturulan GLP-1’lerin ticari versiyonları — Wegovy, Mounjaro ve Zepbound gibi — obezite ilacı olarak son derece popüler hale geldi. Bu ilaçlar, onları geliştiren Danimarka merkezli Novo Nordisk ve ABD’li rakibi Eli Lilly gibi ilaç devlerinin kaderiyle yakından bağlantılı.
Kilo kaybının ötesinde, bu ilaçlar uyku apnesi ve artritten kalp ve böbrek hastalığına kadar bir dizi başka rahatsızlığın tedavisinde de umut vaat ediyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

